ПАТ «Бердянський завод підйомно-транспортного обладнання» - тепер єдине в Україні підприємство, де виготовляють, зокрема, якірні ланцюги. Причому, сертифіковані міжнародним морським регістром «Ллойд» (Lloyds).
Ще у недалекому минулому якірні ланцюги, окрім Бердянська, виготовляли у Миколаєві. Проте, кризи останніх двох десятирічь дались взнаки. Бердянський завод також пережив нелегкі часи та опинився на межі фактичного розвалу. Його було відкрито у 1946 році.
Наприкінці минулого року, коли у вересні завод змінив форму власності – на приватну, нові акціонери відновили виробництво. Встановили сучасне обладнання, системи управління та контролю якості, що придбали у фірми «Сіменс». Тепер завод спроможний виробити за зміну близько 150 тонн підйомно-транспортного обладнання, відповідно, за дві зміни – 300 тонн. Зокрема, це й якірні ланцюги калібром від 18 до 72 міліметрів.
Вся продукція випробовуються на міцність, а це декілька видів навантаження, а також на деформацію та навантаження з гарантією перевантаження до проектного навантаження, ще й про всяк випадок - на розрив. Як розповів старший майстер ковальсько-пресової дільниці №1 Віктор Макуха, нині на виробництві задіяно 12 робітників, переважно зварювальників машин стикового зварювання. Кількість залежить від обсягу виробництва. Якщо буде більше замовлень, чисельність працюючих, звісно, збільшать. Зарплата – в районі п’яти тисяч.
«Наші ланцюги, - каже він, - завжди потрібні. Адже флот буде відновлюватись, судна будуватись, а без якірних ланцюгів вони у море не вийдуть. Крім портів, нашими ланцюгами користуються всі металургійні та гірничо-збагачувальні комбінати. Так що, ланцюги мають величезний попит. Це наша перспектива».
ПАТ «БЗПТО» є активним членом Бердянського союзу промисловців і підприємців, тож має намір знайти нових партнерами, а також продовжити співпрацю зі старими – з країн Балтії, Грузії та Росії. Щодо останньої, треба сподіватись, війна закінчиться, і традиційний ринок збуту відновиться. Приміром, раніше Новоросійський порт, як не дивно, не брав якірні ланцюги виробництва новгородського «Червоного якоря», а винятково українські. Запевняли, що українські якірні ланцюги високоякісні, міцні та надійніші. На жаль, півтора роки тому відмовились. Астраханський порт також перестав замовляти бердянське підйомно-транспортне обладнання.
Крім того, через певні політичні амбіції виникли проблеми із постачанням сировини. Як пояснили в Бердянському союзі промисловців і підприємців, для того, щоб якірні ланцюги були надійними, та не гіршими за китайські, яким останнім часом ринок буквально завалено, потрібний спеціальний сплав металу.
«Такий метал в Україні, - запевняють в бердянському Союзі промисловців, - можна купити в Україні. Але тоді ми зупинимо виробництво, бо наші ланцюги втратять свою конкурентоспроможність. Через вартість металу. Тому завозили метал з Росії, зі Старого Осколу. Привезти за тисячі кілометрів метал - дешевше, аніж купити в себе. Надалі, ймовірно, метал буде з Швеції, зараз ведемо переговори».
Не тільки якірні ланцюги, а й інше підйомно-транспортне обладнання, виготовлене на ПАТ «БЗПТО», добре зарекомендувало себе на ринку збуту. Ним користуються в різних галузях. Крім портів та флоту, абсолютно всі металургійні та гірничо-збагачувальні комбінати, електрики, залізничники, гідрографічні служби тощо. На практиці там переконались, бердянське підйомно-транспортне обладнання, хоч й дорожче за китайське, але міцніше, надійне та служить втричі довше.
Стаття опублікована в спецвипуску «Потенціал Інфо» газети «Информ, Горожанин» №46 (443) 30 листопада 2017 року.
Передплатний індекс 37778
Вартість передплати: на 1 місяць – 17.50, 3 місяці – 51.10, на півроку – 98.60 та на рік – 194.60
Потенціал Інформ
|