Логін:
Пароль:
 


Архів подій

 

українською мовою / на русском языке

Як відкрити квітковий магазин. Раз ромашка, два ромашка

 
 
Торгівля свіжозрізаними квітами - один з небагатьох видів бізнесу, для запуску якого не потрібно значних вкладень і спеціальних знань, а постачальників товару в Україні предостатньо. Торгова націнка на квіти, вирощені у вітчизняних теплицях становить приблизно 70-120%, на імпортні - до 70%.


Сезонне асорті


Головне - правильно сформувати асортимент, причому робити це з урахуванням часу року, свят і місця розташування торгової точки. Чим менше квітів доведеться списувати, тим успішніше буде бізнес.


Універсального рецепта формування асортименту не існує. Все залежить від місця розташування магазина і наявності конкурентів. Ясна річ, якщо в найближчому супермаркеті є стійка з вітчизняними трояндами, то аналогічний товар у кіоску по сусідству буде продаватися хіба що за умови більш низької ціни.


Пік продажів припадає на свята: День святого Валентина, 8 Березня, 1 вересня, День вчителя та ін. Спад попиту спостерігається в літні місяці, а також з середини жовтня до грудня і під час церковних постів. Сезонність продажу можна частково нівелювати, розширивши асортимент товару кімнатними рослинами.


Улюблені квіти українців - троянди. Незважаючи на практично цілорічне цвітіння, продажу троянд залежать від сезону. Ірина Слободянюк, президент Всеукраїнської організації «Союз українських квіткарів», стверджує, що саме влітку наша роза погано продається, оскільки з'являється велика різноманітність літніх кольорів (садові ромашка, іриси, піони, айстри, лілії і т.д.).


За її словами, попит на троянду високий в холодну пору року. Лідери продажів - червона і біла троянди. Максимальний попит на ці квіти - День святого Валентина та 8 Березня, адже червона троянда асоціюється з палкою любов'ю, а біла - з невинністю.


У ці дні великим попитом користуються і тюльпани. В цілому, вони добре продаються з кінця грудня до середини квітня. Цей же період вважається ідеальним для продажу альстромерії і лілії. А ось осінь – пора хризантем, ціна на ці квіти падає, що і приваблює покупців.


Можна, звичайно, гортати закордонний глянець у пошуках модних тенденцій у флористиці, однак потрібно враховувати, що уявлення українців про красивих букетах істотно відрізняються від європейської моди.


«Приміром, у нас традиційно вважається, що чим довше стебло, тим роза презентабельніше. Разом з тим дарувати метрові троянди - моветон. Людина невеликого зростання буде виглядати з ними безглуздо. Також європейці ніколи не поставлять у вазу букет в упаковці. Вона призначена тільки для того, щоб квіти не ушкодилися в дорозі. В Україні ж покупці нерідко обгортці надають більше значення, ніж самим квітам. Багато хто навіть не здогадуються, що непрофесійні квіткарки тим самим прикривають недоліки своєї роботи», - розповідає Ірина Слободянюк.


Постачальники


Закуповувати зрізані квіти можна в оптовиків або безпосередньо у виробників. Великих постачальників - не більше десяти. Серед них компанії «Камелія», «УкраФлора», «Асканія-Флора» та ін. Основні постачальники дрібних торговців - місцеві оптовики.


Приблизно 50-70% квітів у нашій країні - продукція локальних виробників. Приміром, «Камелія» вирощує 19 сортів троянд, серед яких «Аква», «Аваланч», «Акіта», «Вау», «Спаркл», «Ель Торо» і близько 40 сортів тюльпанів: «Віктор Мунді», «Дайвин Порт», «Сільвер Долар» та ін.


Дивовижні для нас квіти (орхідея, фрезія, амариллис, гортензія, кали та ін.) замовляють у Голландії - там їх вирощують в промислових масштабах в теплицях, підгодовують спеціальними добавками. Однак ці квіти більш дорогі і користуються попитом лише в дорогих квіткових лавках великих міст.


З метою розширення асортименту українські тепличні господарства додатково закуповують зрізані квіти в імпортерів або ввозять їх самі. Вибираючи вітчизняного виробника, слід уточнити, на які добу після зрізання буде доставлена замовлена партія кольорів (максимум на другі).


Незважаючи на велику різноманітність місцевої продукції, повністю відмовитися від заокеанських кольорів не вийде. Приміром, хризантема вирощується в Україні тільки з вересня по листопад - в інший час року її вигідніше імпортувати. Аналогічна ситуація з лілією, яка взимку на наших ринках переважно іноземного походження.


«Взимку приблизно 90-95% кольорів, які ми купуємо, - імпорт. У холодний період різко падає пропозицію стандартного асортименту вітчизняних виробників, і ціни на таку продукцію піднімаються як мінімум на 10-15%, а іноді і на 100%», - говорить Денис Головін, менеджер студії флористики «Глорія». Екзотичні орхідеї, фрезії, антуріуми, попит на які невисокий, але стабільний, тільки імпортуються.


Європейські і вітчизняні квіти зовні практично не відрізняються. В Україні вирощуються ті ж сорту, приміром, троянд нової селекції, що і в Європі - німецькі, французькі і голландські. Тому нерідко продавці на ринках видають вітчизняний товар за голландський. На їх думку, троянди з Нідерландів продаються краще, адже українці ласі на всі імпортне.


Безвідходна торгівля


При будь-якому форматі торгівлі (кіоск у підземному переході, магазин у центрі міста, онлайн точка) наприкінці робочого дня будуть залишки товару. Відсоток непроданих квітів залежить від грамотного планування асортименту та вміння продавати товар «другої свіжості».


За словами Ірини Пахомової, директора «Першої квіткової компанії», списання в межах 15-20% для роздрібного квіткового бізнесу вважається непоганим показником. Денис Головін розповідає, що в середньому в кінці робочого дня залишається близько 30%, а влітку і всі 50% кольорів, які викидаються. Разом з тим, в інтернет-торгівлі списується лише до 10% продукції, оскільки немає необхідності створювати «живу» вітрину, і продажі здійснюються під замовлення.


Можна дещо скоротити відходи, зібравши несвіжі квіти в букети. Для декору таких букетів зазвичай використовуються різноманітні сіточки на бутонах, блискітки на пелюстках і т.п. Іноді стебла перев'язують скотчем або для додання обсягу букет загортають у кілька шарів целофану.


Також можна продовжити життя кольорів, додавши у воду спеціальні засоби, що запобігають розвитку бактерій (наприклад порошок «Кризал»), або перманганат калію, аспірин, лимонну кислоту. Часто у водопровідну воду додають цукор - так довше зберігають свіжість троянди, гвоздики, тюльпани, бузок, фрезія. При такому зберіганні бутони тюльпана або троянди можуть бути щільними навіть у квітки далеко не першої свіжості.


Умови зберігання


Незалежно від формату продажів, доведеться подбати про умови зберігання квітів. В ідеалі - це відсутність протягів і сухе повітря, температура від +2°С до +5°С. При такій температурі квіти здатні «заснути» на тиждень, а то і на два.


Кожен вид вимагає свого температурного режиму. Наприклад, екзотичні квіти не переносять холоду, а троянди і хризантеми без додаткового охолодження швидко зав'януть. На думку колишніх квіткарів, оптимальна температура в холодильниках - +4°С.


Для підтримання такої температури необхідно придбати спеціальну холодильну камеру або оснастити вітрину охолоджуваної зоною, де і будуть представлені квіти. А при грамотному планування закупівель, коли всі квіти розпродаються за один день, холодильник не потрібно.


Звичайно, якщо передбачається продавати квіти в торгових центрах або супермаркетах, то забезпечити необхідні умови навряд чи вийде. Тому доведеться ретельно розраховувати денний асортимент продукції і постійно оновлювати його.


Квітуча прибуток


Вартість квітів свіжозрізаних коливається від сезону до сезону. Такі вже національні традиції - купувати переважно квіти до свят. 8 Березня, День святого Валентина, 1 вересня - в ці дні пікового попиту продавці намагаються заробити якнайбільше.


Святкова націнка може становити 250%, на відміну від звичайної 150-200%. Якщо ще 7 березня самі недорогі троянди можна купити від 8 грн/штука, то буквально на наступний день точно такі ж квіти будуть коштувати вже від 12 грн.


До речі зрізані квіти в Україні дорожчий, ніж в інших країнах. Справа в тому, що, зокрема в Нідерландах, при вирощуванні квітів використовуються більш дешеві альтернативні джерела енергії.


Ніхто з експертів не береться стверджувати, що швидше окупиться: інтернет-магазин, крапка в метро, звичайний магазин або якийсь інший формат продажів. З кожним роком торговців стає все більше, і рентабельність бізнесу падає. Стабільні продажу в останні пару років забезпечують лише точки в переходах метро і на ринках, та й то за умови, що це жваве місце.


Початкові вкладення в інтернет-магазин складуть приблизно $15-20 тис., причому основна частина піде на просування проекту. Відкриття стаціонарної торгової точки може обійтися в $30-50 тис. без урахування вартості приміщення.


За матеріалами business.eizvestia.com


27.03.2013
 
Версія для друку
Відправити другу
На початок
 
 
Читайте нас на FACEBOOK


Регіонального фонду підтримки підприємництва в Запорізької області



Агентство Промышленных Новостей


Цитування в інших ЗМІ тільки зі згадуванням в якості джерела ЗОСППР «Потенціал». Передрук матеріалів в мережі тільки з прямим гіперпосиланням на https://potencial.org.ua